Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin

Spar på papir og labels

Nicoline

Nicoline

En bæredygtig løsning hos Webshipper

Hos Webshipper gør vi alt vi kan, for at vores løsning er så let og automatiseret for vores brugere.

Vores kunder har erfaret at de sparer både tid og penge med en automatisering.

Der sker ofte fejl når man manuelt skal ind og kopiere sine ordreinformationer til den pågældende fragtleverandør.

En fejl kan betyde at fragtleverandøren ikke kan tage imod pakken, at pakken ikke bliver leveret til rette tid og sted, eller af anden årsag ender retur til virksomheden. Udover utilfredse kunder betyder det også en om-pakning på lageret og endnu en omgang papir i form af labels mm.

Webshipper tilbyder en automatiseret løsning som samtidig er tidsbesparende og sparer på papiret. Og hvem vil i dag ikke gerne bare være en lille smule bæredygtig?

Automatisk labelprint

Med en labelprinter fra Webshipper, opsættes dit systemet til at hente al data fra dine ordre. På denne måde opstår der ikke fejl på dine pluklister, følgesedler eller pakkelabels.

Skulle der være en fejl i ordren får du besked online, inden print. Ordrefejl kan eksempelvis være hvis kundens adresse eller mail ikke er gyldig. (Dette kan opsættes i de fleste webshopsystemer, så kun gyldige adresser og mails godkendes)

Papirløs told

Sender du varer uden for EU kan vi også sørge for automatisk, papirløs tolddokumentation.

Er det nyt for dig at sende til udlandet, skal du huske at tilføje tarifnumre til dine varer i din webshop samt vælge hvilke lande du ønsker at sende til.

Rent praktisk henter Webshipper ordren med kundeinformation, tarifnumre og modtager land. Dernæst genereres en PDF med al information, som automatisk sendes til transportøren.

Det er endnu ikke alle transportører, som understøtter paperless trade. Så undersøg hos din transportør – kan de modtage paperless trade, skal du blot informer dem hvis du ønsker at benytte det frem for fysiske dokumenter.

Online returportal

I systemet tilbyder vi også dine kunder at de kan returnere online. Det betyder at dine kunder kan logge ind med deres mail og ordrenummer. Her kan de se alle varerne på bestillingen, vælge hvilke(n) varer de ønsker at returnere og hvorfor. Til sidst kan de vælge om de ønsker ombytning til ny eller pengene retur.

Når kunden har været igennem alle steps, vil han/hun modtage sin returlabel i sin mail.

Du kan se et eksempel her, samt se hvordan du opsætter din returportal.

Signup_Tips_Tricks

Modtag Tips & Tricks direkte i din indbakke

Vi opdaterer løbende vores hjemmeside med tips & tricks fra vores kunder i form af blogindlæg, video og podcast. 

Skriv dig op og få direkte besked, når vi har nye tips & tricks at dele.