Menu

Skab tryghed – og sælg mere! Del 1 – Før købet

Sådan skaber du tryghed for dine kunder - læs alle 3 indlæg: Før, under og efter købet.

Få 3×3 konkrete teknikker til at skabe tryghed før, under og efter købet

Del 1 – Før købet!

Vi mennesker køber kun af dem, vi har tillid til.
Og som webshop, hvor konkurrenten altid blot er ét klik væk, er tryghed afgørende for din forretning.

Tryghed for kunden betyder simpelthen flere konverteringer for dig. Så enkelt er det.
Men selvom det er et område, hvor få og små ændringer kan give store resultater, er der mange webshops, som overser det.

Derfor giver vi dig de tips du har brug for, for at skabe tryghed for din online virksomhed!

Læs om tryghed under og efter købet i de næste to indlæg, eller klik på den du vil læse om herover. 

FØR KØBET
#1: Vis, hvem I er

Mennesker handler med mennesker. Husk at vise, hvem I er.

Mange undervurderer, hvor vigtigt det er at vise, der er rigtige mennesker bag webshoppen. Og det behøver ikke kræve store armbevægelser eller udførlige strategier.
Det kan være noget så simpelt som at lægge billeder af medarbejderne på en ‘Om os’- eller ‘Kontakt’- side.

Når kunden kan se de personer, der står bag shoppen, giver det jer en relation. Det skaber nærhed, bygger tillid og giver kunden følelsen af, at hun handler med mennesker og ikke ‘bare’ en webshop.

Her gælder selvfølgelig samme råd som i alle andre henseender:

Sørg for at bruge gode billeder. Det er med til at få jer til at fremstå professionelle og etablerede – hvilket også skaber tryghed for kunden.

#2: Hav tydelige kontaktoplysninger

Der er flere grunde til, at du skal have tydelige kontaktoplysninger på din webshop.
For det første er det lovpligtigt.
For det andet er det noget af det første, som en potentiel kunde kigger efter.

Sørg for, at der både er telefonnummer, mailadresse og fysisk adresse på webshoppen. Gerne i en footer nederst på alle sider, så det altid er let at finde for kunden.
Hvis en webshop ikke har tydelige kontaktoplysninger, får det alarmklokkerne til at ringe hos de fleste forbrugere.

Og så skal du selvfølgelige helst tage telefonen, når kunden ringer – og besvare mails relativt hurtigt. Det sender et signal om, at I er seriøse og gerne vil hjælpe kunderne med deres spørgsmål.

 

#3: Brug content marketing aktivt

Du skal give din viden væk. Gratis.
Av, det skurrer måske i dine ører, men hæng på et øjeblik.

Content marketing handler om at hjælpe din målgruppe ved at dele ud af det, du ved noget om (som selvfølgelig er relevant i forhold til det, du sælger).
Og det kan nemlig være en uhyre effektiv strategi.

Lad os lige se, hvordan man f.eks. kan gøre det:

  • Hvis du sælger hårde hvidevarer, laver du måske guides til at få pletter af tøjet eller vedligeholde vaskemaskinen.
     
  • Sælger du hundemad, lærer du din kunde om pelspleje, træning, opdragelse – og korrekt foder.
     
  • Hvis du sælger kaffebønner, viser du kunden, hvordan hun brygger den bedste americano eller får mælkeskummet helt perfekt.
     
  • Når du på den måde uddanner dine kunder, får det dig til at fremstå som en ekspert på området, og det skaber tryghed for kunden, fordi hun kan se, at du ved noget om emnet.
     

 

Bonus!

Få styr på de sociale medier!
Hvis kunden aldrig er stødt på din webshop før, vil hun sandsynligvis lave lidt research, før hun køber. Det kan være, hun besøger din Facebook-side eller Instagram-profil.


Og hvilket indtryk får hun så der?
Har du mange følgere? Eller er det blot dig selv og tante Olga?
Er der nogen likes? Eller er det en ørkenvandring i selvpromoverende produktbilleder uden skyggen af respons?

Hvis kunden kan se, at du er aktiv, og at du interagerer med dine følgere – og at der ER følgere – giver det kunden tryghed og vished om, at din webshop er et seriøst foretagende, hvor hun roligt kan købe.

Get E-commerce news directly to your inbox

Få en gratis og personlig introduktion

Lad os sammen se på hvor meget tid og penge du kan spare

Få en gratis introduktion