Pakkesporing sikrer fuld gennemsigtighed

Select your global block.

Spor dine kunders pakker og hav altid fingeren på pulsen

Selvom onlinehandel bliver en mere og mere naturlig del af de fleste menneskers hverdag, hersker der stadig et stort behov for gennemsigtighed og tillid til, at kunden modtager de bestilte varer, og i god behold. En populær måde at skabe denne ro hos kunden er at tilbyde ”track and trace” på varen, så kunden, for eksempel via et simpelt link med ”track din pakke”, kan følge pakkens rejse fra bestilling til levering.

Tracking, pakkesporing eller track and trace, som det også kaldes, lader din kunde spore – eller tracke – sin pakke efter bestilling. På den måde vil kunden altid kunne finde sin pakke i systemet og se, hvor langt den er nået. Uanset om du sender dine pakker med PostNords pakkesporing, GLS’ Track & Trace, Brings sporing eller andre, anvendes samme metode til at tracke dine pakker. Pakkesporingen fungerer på den måde, at hver enkelte pakke tilknyttes et bestemt pakkenummer eller ordrenummer, som scannes via pakkens pakkelabel, hver gang pakken lander på et nyt punkt i sin rejse.

En kort introduktion til Webshipper


 

Pakkesporing sikrer gennemsigtighed

Selvom track and trace som oftest opdateres med korte mellemrum, kan du ikke følge din pakke i realtid, som var den udstyret med en GPS. Du vil til gengæld til enhver tid kunne følge din pakke online, hvor du kan se, hvor langt din pakke er nået ved at se, hvor din pakkes pakkelabel sidst er blevet scannet. For at dine kunder kan tracke deres pakker, vil de i de fleste tilfælde modtage nogle oplysninger om pakken, typisk et pakkenummer, som kan indtastes i fragtfirmaets pakkesporing. Er pakken blevet afsendt fra din webshops lager, vil kunden herefter kunne finde oplysninger på, hvor pakken befinder sig, og hvor længe den har ligget, hvor den er. Enkelte pakkeshops kan have forsinkelse på adviseringen, hvorfor det er vigtigt, at dine kunder først forsøger at hente deres pakker, når de har modtaget en besked på mail eller SMS med at pakken er leveret, inden de afhenter deres pakke.

Muligheden for at spore sin pakke og følge dens rejse giver en vigtig gennemsigtighed, som kan forsikre kunden om, at den bestilte pakke er sendt afsted fra lageret, samt at den ikke er gået tabt et sted i leveringen men er på vej til den ønskede leveringsadresse.

Sådan følger du din pakke...

Når du afsender en pakke med pakkesporing fra din webshop, vil den i dag altid blive udstyret med en pakkelabel. Hver enkelte pakkelabel har en unik stregkode, som udgør pakkens ID og dermed er den kode, som du skal bruge for at tracke din pakke. Den unikke sammensætning af pakkenummeret sikrer, at det er muligt for dine kunder at spore forsendelsen, fra den sendes afsted fra dit lager, til den lander på sin destination. Hvis din kunde har bestilt varer fra din webshop, som afsendes i flere separate pakker, vil det også være muligt at følge pakkerne hver for sig og dermed se, hvor de enkelte forsendelser befinder sig.

Næsten uanset hvilken fragtleverandør, du anvender, vil du kunne tilbyde dine kunder at spore pakker via track and trace. Det vil dog sjældent kun være for din kundes skyld, at du tilbyder pakkesporing. Pakkesporingen vil naturligvis også give webshoppen et komplet overblik over, hvor pakken befinder sig, og medarbejderne ved de enkelte fragtleverandører kan scanne pakkelabels og nemt se oplysninger på pakkens vægt, destination, modtager og prioritet. Selvom du vil kunne spore din pakke med langt de fleste fragtleverandører, vil det dog ikke være muligt at anvende samme pakkelabel og sporingsnummer, hvis du anvender forskellige fragtleverandører. De enkelte fragtleverandører anvender forskellige stregkodesystemer, og forsøger du at sende en pakke med GLS, som har en pakkelabel fra PostNord, vil der derfor ikke være muligt at scanne og tracke pakken.

Uanset hvor mange pakker, din webshop afsender, og uanset hvor mange kunder, adresser og pakkeshops, du sender til, vil det altid være muligt for webshoppen at spore pakken og dermed finde det sted, dens pakkelabel sidst er blevet scannet. Det kan være en stor fordel for webshoppen at kunne tracke pakker, især hvis der opstår problemer med forsinket levering, eller hvis kunden udviser bekymring for, hvor den bestilte pakke befinder sig. Med track and trace – eller pakkesporing – vil du nemt kunne fremfinde pakkens placering og formidle den til kunden, som måske selv har svært ved at tracke sin pakke. Skulle der være sket en fejl i forsendelsen, og skulle din afsendte pakke være ”gået tabt i posten”, vil du samtidig kunne se, hvor pakkens pakkelabel sidst har været scannet. Dermed vil det være nemmere både for dig og fragtleverandøren at finde pakken igen, eller definere hvor forsendelsen er gået galt.

Med Webshippers platform får du nem ordre- og fragthåndtering i én samlet løsning. Herunder også pakkesporing, eller ”track and trace” af dine ordrer. Du kan læse meget mere om Webshipper, Danmarks førende fragtplatform, og de mange funktioner her.

Carriers

Integrate and connect to Post nord

Fragtleverandører


Med Webshipper kan du forbinde til flere fragtleverandører på samme tid igennem en platform.
Du kan booke forsendelser, printe labels, automatisere told og nemt håndtere retur.

Vis alle Fragtleverandører
Integrate and connect to Post nord

Integration


Integrationer


Webshipper integrerer med Webshops, ERP systemer, lagerhoteller og WMS systemer.
Vil du udvikle din egen integration kan det gøres igennem vores REST API eller automatisk fil overførsel

Vis alle integrationer

Kom godt igang med Webshipper


Få en gratis gennemgang
Book en gratis demo