Checkout - Fragtrater i checkout
Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin

E-commerce checkout på steroider

Nicoline

Nicoline

Som nævnt i tidligere blogindlæg er det vigtigt at vise de rigtige fragtrater i checkout, så du ikke taber penge på dine ordre eller forsendelser. 

Den perfekte kombination er, når du viser dynamiske fragtrater. Dynamiske fragtrater ses som en kombination af, at du opsætter visningen af dine fragtrater i checkout baseret på dine prisark fra transportøren, samt kriterier for hvornår hvilke fragtrater skal vises afhængig af produkter, services, postnumre eller andet. 

Fragtrater på dine præmisser

Hos Webshipper ser vi det som en kombi af vores Cost Based Shipping Rates og Advanced Shipping Rules.

Eksempel 1; En cykelforhandler sælger udover forskellige typer og størrelser cykler også en masse tilbehør.
Prisen på levering af en cykel vil og skal for dine kunder, naturligvis være større, end hvis du kun bestiller en hjelm. 

Her vil man opsætte Cost Based Shipping Rates på baggrund af prisark, så man sikrer sig, at kunden ser den rigtige pris ved checkout. Endvidere vil der være sat kriterier op ud fra at fragtraten vises ved bestemt SKU-nummer og med en fast fortjeneste på 5%

Eksempel 2: Ville kunden nu have en cykelhjelm på webshoppen, ville det give mening, at man opsætter kriterier for SKU på mindre varer som tillader levering til pakkeshop, og måske endda en procentvis fortjeneste på fragten. 

 

Det ville jo være håbløst, hvis vi tilbød levering til pakkeshop fast i vores checkout, for vi må desværre erkende, at ikke alle pakkeshops har mulighed for at have en cykel stående. 

Dynamisk og fleksibel pakkeshop

Som supplement til ovennævnte optimering af checkout, kan du også øge din fleksibilitet i checkout ved at vise dynamiske pakkeshops. Hvis kunden ønsker afhentning i pakkeshop, såfremt det er muligt for den/de pågældende produkter, vil det være naturligt, at kunden kan vælge hvilken pakkeshop, de ønsker at afhente hos. 

I din e-commerce platform kan du ikke dynamisk vise et kort eller en liste over pakkeshops. Det løser vi til de fleste shopsystemer, hvormed du giver dine kunder fleksibiliteten og muligheden for selv at vælge hvilken pakkeshop, de ønsker at benytte – det er ikke nødvendigvis den nærmeste pakkeshop, som er den nemmeste at komme til. Måske kører man allerede forbi en pakkeshop på vej hjem fra job eller bor i indre København, hvor der måske er 200 meter længere til en shop, man allerede skal hente noget andet hos. 

Understøtter du som sagt ikke denne mulighed vil et valg af pakkeshop resultere i valg af nærmeste pakkeshop, og kunden vil først se denne på deres ordrebekræftelse eller i deres tracking mail fra transportøren.

Så… konklusionen herfra må være, at du bør optimere din checkout, så du gør den mere dynamisk med henblik på virksomhedens optimale afkast, og for kundens checkoutoplevelse gør det mere fleksibelt for dem. 

 

Gør du allerede brug af en eller flere af disse procedurer, er det bare fantastisk – dine kunder må være meget tilfredse, og du kan forhåbentlig se det på økonomien at fragt ikke er penge du smider i et stort sort voksende hul. 

Hvis du ikke allerede gør det, vil vi hos Webshipper klart anbefale, at du kigger på, hvad du kan optimere på her og nu, og vi står naturligvis klar til at guide dig og tage en uforpligtende snak, om hvordan du kan give din checkout et ordentligt sprøjt steroider.

Har du endnu ikke læst hvordan du kan sikre at du ikke taber penge på fragt, bør du læse indlægget “Cost control – får styr på dine fragtomkostninger“. 

Er du helt ny i gamet så har vi også samlet de 5 grundsten for nem fragt og levering for dig som. nystartet webshop. 

Læs også seneste indlæg

bareen-featuredimage

Bare En T-shirt

Fire venner besluttede sig for at tage kampen op, og skabe mere end bare en T-shirt. Læs om deres iværksætterrejse, og hvordan de idag anvender Webshipper.

Læs mere »

Bliv skarp på e-handel
med vores nyhedsbrev

  • Få tips og tricks til din webshop
  • Oplev hvad andre virksomheder gør, der virker
  • Få de seneste produktnyheder