Del på facebook
Del på twitter
Del på linkedin

Bliv klar til julehandel

Marie Andersen

Marie Andersen

Snart er julehandlen over os og i løbet af de sidste år, har vi oplevet en tiltagende udvikling i forsendelser. Vi forudser at dette år vil blive uden undtagelse, siden flere og flere folk tyr til online shopping iht. Corona-situationen. En ufordelagtig konsekvens for butiksejere men gunstigt for webshops og den tilhørende online trafik.  

Du vil i det følgende modtage en solid håndfuld råd fra Marketing konsulent Simon Bak Andersen og Webshippers CEO Thomas Andersen iht. hvordan din webshop forberedes til dette års julehandel. 

At target E-mail marketing 

En af de vigtigste pointer som Simon og Thomas påpeger, er vigtigheden af E-mail marketing. Det er af signifikant betydning, at du skaber et e-mail flow som kan opfange permissions og processere dem. Iht. dit flow bør du skabe en marketingtragt, ift. de kunder du ønsker at target. Og husk! Alle budskaber passer ikke til alle kunder! Hvoraf nogle kunder skal påvirkes af branding skal andre påvirkes af interaktion såsom at downloade en e-bog. Men husk altid, at i sidste del af marketingtragten findes et køb. Uanset hvad skal du være istand til at guide kunden gennem tragten set i relation til kundens behov. Og husk ligeså! Priser på annoncering stiger gennem november og december hvilket betyder, at du vil ende op med at betale mere pr. salg.    

Kunsten at fragte 

Et emne som Simon og Thomas påpeger iht. fragt, er hvilken transportør man bør vælge og hvilken slags fragt du bør stille til rådighed for dine kunder. De råder dig til at give kunden mellem 3 til 4 valg inden for fragt såsom: 

  • Privat levering 
  • Pakkeshop 
  • Flex-levering 
  • Erhvervslevering

Dog påpeger de at større brands mestendels fokuserer på omnichannel såsom click and collect. På den måde kan pakker blive hentet direkte i butikken og tilmed blive returneret online. 

Indsamling af data 

En væsentligt ting at overveje iht. data er, hvordan det med fordel kan optimeres. I relation til fragt er det meget vigtigt at have styr på dit product feed. Har du en webshop med mange produkter, er det væsentligt at have in mente, at når du uploader dit produkt, skal du have et mål i sigte, ift. indsamling af ønskede data. Du vil ikke have data der er sporadisk fordelt. For at holde styr på din data kan du med fordel anvende et PIM-system (Product Information Systems) hvilket hjælper med at optimere din data. Du kan med fordel overveje hvilken data der skal leveres til andre systemer end PIM. Det er også en ide at skabe et flowchart-diagram for at holde styr på din data.

Hvis du ønsker at få flere råd, lyt da til vores tredelte episode “Bliv klar til julehandel” fra vores podcast “Ship It”:


Signup_Tips_Tricks

Modtag Tips & Tricks direkte i din indbakke

Vi opdaterer løbende vores hjemmeside med tips & tricks fra vores kunder i form af blogindlæg, video og podcast. 

Skriv dig op og få direkte besked, når vi har nye tips & tricks at dele.